به گزارش   فارس، پس از برگزاري مناظره محمود احمدي‌نژاد و ميرحسين موسوي، چهار مركز معتبر نظرسنجي با بسيج نيروهاي خود در 30 استان كشور، اقدام به سنجش تغييرات آراي كانديداها كردند كه نتايج حاصله حكايت از جهش 12 درصدي آراي احمدي‌نژاد دارد.
مناظره دو كانديداي مطرح رياست جمهوري كه 50 ميليون نفر را به پاي تلويزيون‌‌ها كشاند، تأثير قابل ملاحظه‌اي در تغيير آراي احمدي‌نژاد و موسوي داشت به گونه‌اي كه سبد رأي احمدي‌نژاد را از 51 به 63 درصد رساند.
براساس اين گزارش، بيشترين افزايش آراي احمدي‌نژاد مربوط به مراكز استان‌ها به ويژه شهرهاي تهران، اصفهان، مشهد، اهواز، تبريز، اروميه، ساري، كرمان، زاهدان، بندرعباس، بوشهر، زنجان، همدان و سنندج بوده است.
بر اساس يافته هاي نظرسنجي 14 خرداد، علاوه بر تغييرات چشمگيري كه در آراي احمدي نژاد به وجود آمده، در ميزان مشاركت مردم هم رشد 5 درصدي را شاهد هستيم و ميزان مشاركت ملي از مرز 65 درصد گذشته است.
طرفداران احمدي نژاد كه پيش از اين بيشترين تمركز و فعاليت انتخاباتي خود را معطوف شهرهاي متوسط، كوچك و روستاها نموده بودند با افزايش ميزان آراي احمدي نژاد در تهران و مراكز استانها، از هم اكنون در تدارك برپايي جشن پيروزي در مرحله اول انتخابات هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا